Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΚΑΛΛΑΧΑΝ ΚΑΙ Ο Γ. ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ



Γεώργιος Καραϊσκάκης: «Όταν γυρίσω, θα τους γαμ…». Αστυνομική νουβέλα ποδοσφαιρικής φαντασίας.

Πολλή κουβέντα περί μπέσας ξέσπασε εσχάτως, με αφορμή επώνυμες δηλώσεις αξιότιμων και ιδιαιτέρως προβεβλημένων προσώπων της Αρβανιτοβλαχιάς.
«Εγώ έχω μπέσα, εσύ δεν έχεις» ή «εγώ είμαι ο μπεσαλής, όχι εσύ που πούλησες την παράταξη, κι έριξες τον νόμιμα εκλεγμένο πρόεδρο».
Υπάρχει βεβαίως και ο μουσαντένιος μπεσαλής, ο δήθεν δηλαδή, αυτός που ενώ την έχει κάνει «γυριστή», βγαίνει και βροντοφωνάζει: «Εγώ κρατάω τον λόγο μου»!
Τρίχες κατσαρές, λέω εγώ, που με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα, μου ήρθαν συνειρμικά στο μυαλό δύο ανέκδοτα περιστατικά, στα οποία πρωταγωνιστεί ένας αυθεντικός Αρβανίτης, όχι «ιμιτασιόν»: Ο ήρωας του 1821 Γεώργιος Καραϊσκάκης.
Ο θρυλικός «γιός της καλογριάς», που από νεαρή ηλικία βγήκε στο βουνό, πρώτα ως κλεφτόπουλο και μετέπειτα ως καπετάνιος, ηγείτο ενός αγήματος Αρβανιτών, οι οποίοι είχαν γίνει ο φόβος και ο τρόμος των Τούρκων.
Το 1823, ο Μαχμούτ Πασά άρχων της Στερεάς Ελλάδας, του πρότεινε να μπει στην υπηρεσία του, τάζοντάς του τον ουρανό με τα άστρα. Η απάντηση του μπεσαλή και απαράμιλλου πατριώτη  Γεωργίου Καραϊσκάκη έμεινε στην ιστορία: «Ερώτησα τον μπούτζον μου και μου είπε ΟΧΙ».
Από στόμα σε στόμα διασώθηκε ακριβώς το κείμενο-τελεσίγραφο: «Μου γράφεις ένα μπουγιουρντί, λέγεις να προσκυνήσω. Κι εγώ, πασά μου, ρώτησα τον μπούτζον μου τον ίδιον κι αυτός μου αποκρίθηκε να μην σε προσκυνήσω. Κι αν έρθεις κατ’ επάνω μου, ευθύς να πολεμήσω»…
Κάτι ανάλογο ήθελαν να κάνουν, σύμφωνα με τον έγκυρο «Observer» και οι βλαχοδήμαρχοι βόρειοι Στερεοελλαδίτες, αλλά η προσφορά της ομάδας των «τεσσάρων», αυτών των τεράστιων προσωπικοτήτων του ποδοσφαίρου της Ανατολικής Αττικής, ήταν τόσο δελεαστική, που βάφτισαν το ψάρι κρέας και καθάρισαν.
Ο Γεώργιος Καραϊσκάκης, βέβαια, είχε πει και το εξής αμίμητο, το οποίο έκανε τραγούδι ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου: «Όταν γυρίσω, θα τους γαμ…, και αν αργήσω δώσ’ τους κι αυτό, είναι τα αρχ… μου τα δυό».
Ρε, τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει… Τον Γεώργιον Φλαμπούρην, τον εκπορθητήν της Λούτσας (γνωστόν και ως ...πλατσαπλούτσα), ή μήπως του Βοτανικού τον μάγκαν, Γεώργιον Παπαμακάριον;
Υ.Γ.: « Όπως στα λέω να τους τα γράψεις, όπως στα λέω να τους τα πεις, Καραϊσκάκης σεβνταλής, Καραϊσκάκης μπεσαλής».

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Design Blog, Make Online Money